Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Kort om bogen

Om ideudvikling med fokus på en synergieffekt mellem de tre begreber: Kreativitet, innovation og humor. Til ledere, medarbejdere, kunstnere og andre som arbejder med ideudvikling for at skabe øget værdi

Beskrivelse

"Bogen skal give mening, sammenhæng og praktiske råd så kreativitet, innovation og humor bliver mere end bare plusord." Sådan skriver forfatteren om sin bog. Han fortæller også at bogen blev til, ud af nogle studerendes opfordring til ham, om at skrive sine notater "om John Cleese rent". Forfatteren starter med at redegøre for psykologien og teknikerne bag kreativitet. Kreativitet kan bl.a. bruges til innovation, som er i fokus i bogens næste kapitler. De sidste kapitler definerer humor som begreb og forklarer, hvorfor man kan se humor som "et middel" til kreativitet. En lang række grønne informations-bokse samler op på bogens teorier med overskrifter som "18 gode råd til at få ideer", "Innovationens 6 faser frem til succes" og "Klassiske morsomme greb". Martin Einfeldt er kommunikationsrådgiver og ekstern lektor på Københavns Universitet

Vurdering

Forfriskende, pædagogisk velfungerende og nyskabende bog om den oplagte synergi mellem kreativitet, innovation og humor

Andre bøger om samme emne

Om ideudvikling fx også Ideudvikling