Lektørudtalelse

Forfatter: Morten Brynildsen

Kort om bogen

Slut med likes, retweets og dyre kampagner for middelmådige produkter. Marketing handler nu om at hjælpe folk, lære dem at kende og identificere den kerne af folk, der er din målgruppe. En bog til markedsføringsfolk, chefer og selvstændige, der vil optimere deres marketing

Beskrivelse

Seth Godin har tidligere bla. forfattet Permission marketing, der blev en bestseller i USA. Nu giver han sit grundlæggende syn på, hvor marketing bevæger sig hen. Internettet har smadret mediernes gamle monopoler på reklame, og i det nye fragmenterede marked må man lægge sin strategi om. Det handler om at komme tæt på kunden igen og fokusere energien på produktets mindste, levedygtige marked. Hjælp kunderne, hvor de er, i stedet for at forsøge at flytte dem. Bogen har en litteraturliste med forslag til videre læsning

Vurdering

Godin skriver her et vigtigt manifest for interesserede i fremtidens marketing. Bogen er sprogligt set vævende og lettere kaotisk opbygget, men hans iver og viden skinner tydeligt igennem. Teksten er derfor på en og samme tid nærværende, læsevenlig og spraglet perspektiverende; med rigelig plads til selv at reflektere og spinde videre undervejs

Andre bøger om samme emne

Martin Lindstrøm dykker ned i de kundenære cases i Small data, der også giver et spændende bud på fremtidens marketing. I Den lange hale anslår Chris Anderson startskuddet til den differentierede, individ-orienterede marketing