Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Der har i skoleverdenen været en del fokus på de intensive læringsforløbs succes med at løfte elever fagligt, socialt og personligt via intensiv undervisning under nye rammer. Denne bog dykker ned i disse mange projekter. For lærere, lærerstuderende og andre med engagement i grundskolen

Beskrivelse

Bogen fortæller om erfaringerne fra nogle af de forskellige turboforløb og intensive læringsforløb, man har eksperimenteret med i Danmark. Dette gøres med udgangspunkt i både forskning og praktiske erfaringer for at belyse, hvad der lykkes og hvorfor. Derudover fokuseres der også på, hvorfor udviklingen ofte går i stå efter endt forløb, samt på, hvordan man kan lykkes med at få eleverne til fortsat at blomstre

Vurdering

Det er en interessant udgivelse, som giver et godt indblik i de mange forskellige intensive læringsforløb, og som samtidig viser veje frem efter endt forløb, så elevernes udvikling kan fortsætte efter tilbagevenden til klassen

Andre bøger om samme emne

Vil man læse mere, kan man give sig i kast med titler som DrengeAkademiet - synlig læring i sprint og Didaktiske ambitioner