Lektørudtalelse

Forfatter: Mette F. F Dyreborg

Kort om bogen

I dag er der i langt de fleste danske skoleklasser tosprogede elever med dansk som andetsprog. Nogle af de tosprogede elever er født i Danmark, andre er nyankomne. Denne bog handler om de nyankomne og deres vej ind i den danske folkeskole. For lærerstuderende, undervisere og pædagoger, der arbejder med elever, der har dansk som deres andet sprog

Beskrivelse

Nyankomne elever har krav på basisundervisning i dansk som andetsprog, som sigter mod at skabe forudsætninger for, at eleverne kan deltage i skolens undervisning med et tilfredsstillende udbytte. I bogens artikler præsenteres en række aktuelle sprogpædagogiske perspektiver på arbejdet med nyankomne elever i skolen, som sigter mod et at skabe et kvalificeret sprogpædagogisk grundlag

Vurdering

Fantastiske artikler om det sprogpædagogiske arbejder, der er vigtigt for at skabe et godt fundament for nyankomne tosprogede i skolens undervisning. Man bliver klog på kulturer og forskellene derimellem, som kan være afgørende i læringsprocessen

Andre bøger om samme emne

Der er nogle titler med samme emne, fx: Tosprogede elever og Tosproget undervisning