Lektørudtalelse

Forfatter: Kirstine Louise Grøngaard

Kort om bogen

Når en virksomhed først har fået identificeret sin kerneopgave, er det vigtigt også at løse den. For ledere og medarbejdere i især den offentlige sektor

Beskrivelse

I 2012 udkom de to forfattere Morten Christensen og Anders Seneca med bogen Kend din kerneopgave og siden har mange offentlige virksomheder arbejdet med at identificere deres kerneopgave. Men det er ikke nok at kende den, man skal også løse den. Med denne nye bog vil forfatterne hjælpe virksomhederne på vej til at anvende kerneopgaven i dagligdagen ved at omsætte ord til handling. Første del af bogen belyser hvordan kerneopgaven bliver anvendelig ved at operationalisere den i fire dimensioner. De fire dimensioner er Tilgang, Effekt, Ambition og Målgruppe. Anden del af bogen handler om at optimere kerneopgaven, så virksomhederne kan lykkes endnu bedre med at arbejde med den. Undervejs i bogen er der refleksionsspørgsmål til læseren. Bogen slutter med en opsummering samt tips til hvordan virksomheden kan komme i gang med opgaven

Vurdering

Bogen forudsætter at man har arbejdet med begrebet kerneopgave eller har læst bogen Kend din kerneopgave som forfatterne udgav i 2012

Andre bøger om samme emne

 Innovationsarbejde og Kommunikation om innovation har også fokus på ledelse og medarbejdernes involvering i at skabe løsninger og innovation i virksomheder