Lektørudtalelse

Forfatter: Stine Bille

Kort om bogen

Syv artikler, der giver et nuanceret billede af, hvordan man man arbejde med feedback i matematikundervisningen. Bogen henvender sig til alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne

Beskrivelse

I bogen diskuteres feedback ud fra fx følgende spørgsmål: Hvornår skal de gøres - tæt på eller længere fra? Skal der gives ros og karakterer sammen med feedback? Elevernes opfattelse af matematikfaget og deres egne potentialer i faget kan nuanceres, og udvikles gennem anvendelse af feedback. Bogen indledes med en kort introduktion til feedback i matematikundervisningen, samt af forfatterne. Den giver syv forskellige vinkler på hvordan feedback kan anvendes i matematikundervisningen fx ved mere eksperimenterende undervisning, og flere af artiklerne beskriver den sproglige dimension og samtale som nødvendig for succesfuld feedback. Den indgår i serien "Undervisning og læring", der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring

Vurdering

Bogen er velstruktureret og overskuelig. Det vil være optimalt at læse hele bogen, men man kan også nøjes med at fordybe sig i enkelte artikler. Alle artiklerne er velskrevet, og oplagte at bruge som inspiration til planlægning af undervisning og refleksion

Andre bøger om samme emne

Bøgerne Professionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden og Evaluering og test i matematik beskriver ligeledes forskellige didaktiske overvejelser i matematikundervisningen