Lektørudtalelse
Kort om bogen
Guide for dig som arbejder praktisk eller teoretisk med virksomheders brug af sociale medier. "Employee advocacy" er et nyt begreb, hvor virksomheder finder et potentiale i medarbejdere som "digitale ambassadører"
Beskrivelse
"Mennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og accepterer, hvis man som virksomhed eller organisation vil vinde kampen på de sociale medier. Det bliver sværere og sværere at få sine budskaber ud via digital annoncering. Men heldigvis har de fleste virksomheder et stort uudnyttet potentiale - nemlig deres medarbejdere." Sådan skriver forfatteren i sin bog om employee advocacy på de sociale medier. Bogen indeholder 5 kapitler "med modeller og strategier fra blandt andet content-management-disciplinen". Overskrifterne er "Kommunikationsstrategi i en digital verden", "Udvid virksomhedens netværk med medarbejderens", "Sæt fokus på det personlige brand", "Effekt hos modtageren" og "Sådan starter du employee advocacy-strategien". Sidstnævnte afsnit har fokus på, hvordan du praktisk arbejder med employee advocacy. Rikke Damgaard er Cand.ling.merc. med speciale i online kommunikation. Hun rådgiver virksomheder og organisationer om digitale strategier
Vurdering
Fint mix af teori og praksis om et hot emne indenfor virksomheders arbejde med sociale medier
Andre bøger om samme emne
Første bog på dansk om emnet. Bøger om digital marketing er fx Sig du kan li' mig eller Markedsføring på sociale medier