Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Kort om bogen

Coachen og bloggeren Peter Blenner fortæller om "Autentisk Business", der en forretningsmodel som ikke alene har fokus på bundlinjens farve, men som også prioriterer fx sociale forhold, natur og miljø. Begrebet beskrives som en måde at få succes indenfor forretningsområdet "Terapi og coaching". For dig som læser bøger om forretningsmodeler

Beskrivelse

"Autentisk Business er derfor meget mere end business. Det er en begyndende vej til en bæredygtig samfundsudvikling, og det er en vej til det gode liv med harmoni og balance - både for den enkelte og for familier." Sådan skriver Petter Blenner bl.a. i sin bog med bud på en ny måde at se business på, og skabe sig succes indenfor terapi og coaching. Bogen har fire hovedemner. Overskrifterne er: "Skygger, mental robusthed, og redskaber du kan bruge i din egen praksis", "Det autentiske fundament for din business", "Produktudvikling" og "Salg, markedsføring og IT". I sidste kapitel opfordrer forfatteren: "Lav en game plan, der virker for dig." Han konkluderer bl.a.: "Traditionel business handler om at opdage et behov og lave et produkt, der tilgodeser behovet. Meget rationelt og struktureret. I autentisk business skal du have dig selv med." Peter Blenner har joberfaring som fx skovfoged og socialrådgiver, men har i 20 år arbejdet med terapi og coaching

Vurdering

Interessant og forfriskende bog om en ny måde at anskue business på

Andre bøger om samme emne

Nye tanke om business fx også i Et glimt af klarhed