Lektørudtalelse
Kort om bogen
En håndsrækning til de lærere og pædagoger, som har fået en fælles opgave i grundskolen. Bogen giver både et refleksionsfundament og praktiske metoder og råd
Beskrivelse
Bogen indleder med overordnet at beskrive forskellig professionspraksis. Derefter følger kapitler om fælles refleksion og om teamets praktiske samarbejde. Et kapitel sætter fokus på børneperspektiver på lærer-pædagog-samarbejdet, og der afsluttes med forslag til inddragelse af forældre i samarbejdet. Gennem hele bogen gives der praksiseksempler, oversigter og opsummerende afsnit. Der henvises endvidere til en række bilag, som findes sidst i bogen og på forlagets hjemmeside
Vurdering
Bogen tager fat i et problemfelt, som er blevet aktualiseret af skolereformens krav om øget samarbejde mellem lærere og pædagoger, og det gøres med respekt for begge professionsgrupper. Den kan derfor være relevant for mange ansatte i skolerne
Andre bøger om samme emne
Emnet er tidligere behandlet i Professionssamarbejdet mellem lærere og pædagoger fra 2010, og en bredere og dybdegående fremstilling findes i Tværprofessionelt samarbejde i teori og praksis fra 2013. Desuden findes et væld af titler om teamsamarbejde