Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Denne antologi giver en række bud på, hvad læring er, og hvordan læring kan udvikles. Bogen henvender sig overvejende til lærerstuderende og undervisere i al almindelighed

Beskrivelse

Bogens artikler introducerer forskellige former for læring, som hver for sig og samlet kan være med til at udvikle og optimere læring for den enkelte underviser. Bogen kan læses i sin helhed, men man kan også sagtens læse den i uddrag

Vurdering

Det er en god udgivelse, der i teori og praksis giver mange konkrete bud på læring, som både studerende og erfarne lærere kan anvende til at udvikle sig som underviser

Andre bøger om samme emne

Der er meget fokus på læring og læringsmetoder i den pædagogiske verden. Der udgives derfor også mange forskellige nye, forskningsbaserede bøger om emnet. Denne antologi kan suppleres med andre udgivelser om bogens specifikke emner eller om læring i al almindelighed. Det kunne eksempelvis være nye udgivelser som Flipped learning - vejen til engageret læring og Motivation for læring