Lektørudtalelse

Forfatter: Mette Fersum

Anvendelse/målgruppe/niveau

En bog til dem der ønsker sig personlig indflydelse. Alene titlen på bogen Personlig indflydelse : sådan flytter du mennesker, holdninger og produkter vil nok fange mange læseres interesse

Beskrivelse

Morten Sehested Münster (f. 1980) er partner i kommunikationsfirmaet BRO, og har arbejdet med forandringer hos flere store virksomheder i Danmark. Han skriver, at bogen ikke handler om dig,(læseren). Den handler om den person, eller det produkt du skal påvirke, altså modparten. Den handler om, at hvis du vil have indflydelse, må du forstå mennesker. Hvis vi forstår de valg, mennesker træffer, kan vi påvirke dem i langt højere grad. Bogen er opdelt i 7 kapitler, som alle helt overordnet handler om at lære læseren den rette retorik og psykologi. Bogen har så mange historier med som på alle mulige finurlige og sjove måder beskriver, hvordan man får kunden, kollegaen, teenageren osv. til at sige ja til at købe et produkt, til at ændre en strategi osv. Han gennemgår 63 konkrete strategier til det, og det kobler han op på hverdagsfortællinger fra nær og fjern, fra Emma Gad, Roosewelt til FC Barcelona m.fl. Münster er god til at fortælle historier og fastholde læseren og øser ud af tips og gode råd til personlig indflydelse

Sammenligning

Bogen minder mig lidt om Service er marketing : stærke brands skabes ikke af det, en virksomhed siger, men af det, den gør, 2012

Samlet konklusion

Der er noget forfriskende "ungt" over skrivestilen. Münster er dybt engageret i emnet og skriver fra hjertet, så det fænger læseren