Lektørudtalelse
Anvendelse/målgruppe/niveau
For virksomhedsledere
Beskrivelse
De to forfattere har inviteret en lang række ledere til at bidrage til tankegangen i deres nye "Unboss-bevægelse", så bogens indhold stammer fra bidrag fra mange. De to forfattere, der har sammenskrevet, sætter ikke deres ambitionsniveau under en skæppe. Hensigten er at skabe en helt ny tankegang, hvor virksomhedsledere griber ledelsesopgaven fundamentalt anderledes an. Det gælder alt fra lederens egen adfærd, organisationsformer, medarbejderindflydelse, kommunikation, salg, indkøb, marketing, kontorindretning og alle andre aspekter af en virksomheds liv. Hovedbudskabet er, at man skal sætte virksomhedens formål over alt fremfor som nu, hvor det er profit- og bundlinjetænkning, der er drivkraften. Passion fremfor profit. Den er skrevet med en entusiasme, det er svært ikke at lade sig smitte af. Dog synes jeg, at det "nu" der hele vejen igennem måles op imod - "Taylors Principles of Scientific Management", måske er lidt overhalet af det virkelige "nu". Det er som om, forfatterne ikke ser, hvordan rigtig mange moderne virksomheder arbejder og organiserer sig i dag. Så jeg vil forsigtigt anholde det banebrydende nye i "bevægelsens" tankegods. Bogen er i lækkert udstyr, indbydende opsat, og med den foromtale, den allerede har fået, skal den nok blive efterspurgt. Se mere på www.unboss.com
Sammenligning
Lægger sig i forlængelse af de mange ledelsesbøger, der udkommer i disse år
Samlet konklusion
En bog med ambition om at skabe en helt ny bevægelse indenfor ledelsestraditionen