Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Denne bog giver en indføring i SOLO-taksonomien, en model og en stribe værktøjer som kan hjælpe undervisere med at gøre læring synlig og meningsfuld. Bogen har relevans for alle undervisere samt kommende undervisere

Beskrivelse

Bogen er bygget op over tre kapitler. Det første kapitel introducerer SOLO-taksonomien og besvarer de hyppigst stillede spørgsmål om begrebet. Andet kapitel går mere i dybden med teorierne bag SOLO-taksonomien samt præsenterer metodens forcer. Mens tredje del fokuserer på anvendelse af SOLO-taksonomien i praksis. Praksisdelen indeholder en masse skemaer til arbejdet med modellen. Disse skemaer kan printes fra nettet til undervisningsbrug

Vurdering

Det er en både interessant, inspirerende og spændende udgivelse med mange gode værktøjer til underviseres pædagogiske værktøjskasse. Der er stort fokus på synlig læring og læringsmål i skoleverdenen. Denne udgivelse er en stor hjælp for både undervisere og elever i denne proces

Andre bøger om samme emne

Bogen kan læses sammen med andre udgivelser om synlig læring som eksempelvis Synlig læring og læringens anatomi og Læringsmål og taksonomiske redskaber