Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Antologi, som giver konkrete bud på, hvordan samarbejdet mellem lærere og pædagoger kan udvikles til fælles bedste for faggrupperne og især for børnene. Bogen har relevans for pædagoger, lærere, skoleledere samt studerende indenfor disse fagområder

Beskrivelse

Bogen indeholder 9 kapitler, som bevæger sig fra den historiske udvikling og forskningsresultaterne indenfor området over mod den konkrete og praktiske vinkling på, hvordan samarbejdet mellem pædagoger og lærere kan udvikles ude på skolerne

Vurdering

Det er en rigtig god udgivelse, som kan være en god hjælp ude på skolerne til at optimere samarbejdet mellem lærere og pædagoger. Bogen pointerer, at der er tydelige forskelle på de to faggruppers kernekompetencer, som ikke skal nedbrydes, men at de to faggrupper kan supplerer hinanden og på den måde fremme elevernes læring og trivsel. Antologiens enkelte kapitler kan sagtens læses uafhængigt af hinanden efter interesse, samtidig med at kapitlerne samlet giver en faglig fundering til at udvikle samarbejdet mellem lærere og pædagoger. Forfatterne har forskellige pædagogiske baggrunde, hvilket gør bogen bredt funderet

Andre bøger om samme emne

Det vil være oplagt at læse Inspiration til arbejdet med skolereformen i forlængelse af denne udgivelse