Lektørudtalelse
Kort om bogen
Denne bog giver undervisere inspiration til at anvende viden om den menneskelige hjerne til at optimere undervisningen og styrke elevernes muligheder for at lære
Beskrivelse
Bogen giver en masse forskellige ideer til, hvordan undervisere kan anvende den videnskabelige forskning om hjernen i deres daglige undervisning. Ialt er der 22 kapitler, som præsenterer forskellige ideer til bevidst arbejde med hjernen i undervisningen. Teksten præsenterer teorierne via fortællinger fra virkelighedens verden og derudover gives der forslag til konkrete undervisningsaktiviteter, som kan styrke læringen
Vurdering
Det er en fagligt interessant udgivelse, som samtidig er hyggelig at læse, da de mange praktiske eksempler gør teorierne nærværende og konkrete. Læsningen flyder let og kan næsten sidestilles med læsning af en god roman
Andre bøger om samme emne
Der har gennem en årrække været fokus på hjernen i undervisningen. Der er derfor også udgivet en del bøger om emnet, som det vil være relevant at læse videre i. Det kunne eksempelvis være titler som Hjernen bag lysten til at lære, Den lærende hjerne og Hjernepauser