Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Grundbog i klasseledelse, som går et skridt videre end mange andre bøger om emnet og gør klasseledelse til mere end blot adfærds- og læringsledelse. Bogen har relevans for undervisere, skoleledere og lærerstuderende

Beskrivelse

Der har gennem en årrække været stort fokus på uro i klasselokalet og ledelse af klasser både i skoleverdenen og i den skolepolitiske verden. Denne antologi er en omskrivning og udvidelse af Klasseledelse, som er tilpasset den udvikling og forandring, der er sket i den pædagogiske verden i mellemtiden. Bogen viderebringer viden om praksis i klasselokalet med inspiration til både klasseledelse og udvikling af læringsmiljøer

Vurdering

Det er en virkelig god bog, som er meget teoretisk velfunderet. Hvilket gør bogen til en stor hjælp for lærerstuderende både i forbindelse med opgaver på studiet og deres kommende virke i grundskolen

Andre bøger om samme emne

Klasseledelse er et af de store fokusområder i skoleverdenen i disse år, og der udgives derfor mange bøger om emnet, som eksempelvis den hurtigt læste Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb og Klasseledelse i praksis