Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Anvendelse/målgruppe/niveau

Inklusionsbegrebet er en udfordring, som fylder meget i folkeskoleverdenen, især i forbindelse med den nye folkeskolereform, som betyder en øget inklusion. Spørgsmålene er mange og frustrationerne blandt mange lærere er store. For hvordan skal inklusionen blive en succes? Denne bog er en fantastisk hjælp til processen med at løse inklusionsproblematikkerne og er yderst relevant for folkeskolens lærere samt lærerstuderende. Det er en af de udgivelser, som bør stå på lærerbibliotekets hylde

Beskrivelse

David Mitchell har gennem en årrække forsket i specialundervisning og inklusion. I denne udgivelse præsenterer han 27 evidensbaserede undervisningsstrategier til anvendelse i forbindelse med inkluderende undervisning. 27 værktøjer til at lykkes med inklusionen. Værktøjerne er praksisorienterede og kan læses uafhængigt af hinanden samt anvendes uafhængigt af hinanden og efter behov

Sammenligning

Inklusionsbegrebet fylder meget i den pædagogiske verden i disse år. Der udgives derfor også mange udgivelser om emnet. Peder Haugs Inklusion, 2014 er en hurtigt læst udgivelse om emnet. Inklusionens didaktik, 2013 og Inklusion i klassens fællesskab, 2011 er to andre gode titler om emnet

Samlet konklusion

Yderst relevant og vedkommende udgivelse om inklusion. Bogen giver gode værktøjer til arbejdet med inklusion, som er lette at gå til og overføre til egen praksis