Lektørudtalelse

Forfatter: Jørgen Bartholdy

Anvendelse/målgruppe/niveau

Denne bog henvender sig til ledere og førledere i detail- og servicevirksomheder, især hvis de arbejder i en konceptstyret virksomhed. Den kan desuden bruges af studerende indenfor området på bachelorniveau

Beskrivelse

Det er driftslederen i den stærkt konkurrenceprægede detailhandel, der vil kunne bruge denne bogs kontante og meget skematiske råd om, hvordan man styrer en butik fra planlægning over konceptværktøjer og væsentlige praktiske styringsredskaber til mere HR relaterede emner som personlige egenskaber og arbejdet med medarbejderne. I forhold til det sidstnævnte præsenterer forfatterne DISC modellen som arbejder med 4 forskellige arketyper. Bogen præsenterer også kort væsentlige personer og teorier indenfor emnet. Forfatterne, der har erfaring fra både praktisk ledelse og konsulentvirksomhed kommer godt rundt om emnet og skriver i et ligefremt sprog, og bogen fremstår layoutmæssigt, med sine kulørte tabeller og skemaer, så den passer godt til detailhandelsverdenen. Mens bogens opbygning kunne have været mere overskuelig, hjælper et udmærket stikordsregister til at finde rundt. Der ingen er litteraturliste

Sammenligning

Bogen henvender sig til samme gruppe som flere af forlagets andre udgivelser fx Retailing : professionel detailhandel i Danmark i internationalt perspektiv, der er udkommet i flere oplag siden 2008

Samlet konklusion

En udmærket og praktisk orienteret ledelsesbog som særligt henvender sig til de mange på butikslederniveau indenfor detailhandlen