Lektørudtalelse

Forfatter: Hans Radsted

Serien Business på verdensplan har tidligere behandlet Coca-Cola og Boeing, og nu er turen så kommet til McDonald's. Bogen giver et ganske spændende billede af koncernens historie med udgangspunkt i Mac og Dick Mcdonald's fast-food restaurant i San Bernadino. Samtidig forklares en del begreber inden for forretningslivet, ofte relateret til aktuelle begivenheder i McDonald-koncernens udvikling. Bogen kan læses fra omkring 14 år, og kan danne grundlag for iværksætteraktiviteter i klassen, ligesom den vil kunne tiltrække nysgerrige brugere af produktet. Det er en meget positiv bog både over for McDonald's og over for forretningsliv i al almindelighed. Ingen negative oplysninger overhovedet. Bogen indeholder dog mange relevante informationer, selv om de mange glade mennesker på illustrationerne nok kan virke lidt anstrengt på lektøren. Konceptet er det samme som i de andre bøger. En lille indledning om basal forretning, og så den kronologiske beretning om koncernens udvikling. Teksten er sat i en bred spalte med marginen udfyldt af illustrationer og faktabokse, som ind imellem også bryder den grundlæggende lay-out. Der er to sider med udmærkede ordforklaringer og en med et rimeligt stikordsregister