- Bog
Opsporing og underretning i dagtilbud
(2022)
Beskrivelse af hvordan pædagoger kan være med til at opspore børn, der ikke er i god trivsel i daginstitutionerne og af den efterfølgende underretning og indsats over for disse børn
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
38.5
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Rammerne om daginstitutionens opsporing og underretning i dagtilbud (Pædagogers arbejde med tidlige indsatser, opsporing og underretning i dagtilbud / Kirsten Elisa Petersen. Juridiske rammer - underretningspligten / Krishna Husted Vijayarankan. Psykologiske rammer - transparent tværfagligt samarbejde / Mia Glendøs. Socialfaglige rammer - hvor lander underretningen? / Lene Mosegaard Søbjerg). Børn og forældre, som skaber bekymring i dagtilbud (Multiple metoder til opsporing - et relationelt perspektiv på udsathed / Lars Ladefoged. Børn i krise / Louise Svendsen. Børn udsat for overgreb - når mistanken opstår / Kitt Ivarsen. Traumatiserede børn med flygtningebaggrund og deres forældre / Mette Blauenfeldt :b ). Praksisfeltet : hvad pædagogen selv kan gøre og samarbejdet med andre (Opsporingsarbejde i dagtilbud - risikovurdering og analysearbejde med forældrene som aktive deltagere / Anne Marie Villumsen. Børnesensitive perspektiver - voksnes "adgang" til børns oplevelser / Anette Boye Koch. Sundhedsplejens samarbejde med dagtilbud - at åbne døre til børn i udsatte positioner / Charlotte Munch Nielsen, Susanne Uggerly. Forældre som værdige samarbejdspartnere / Kamilla Shanti Melgaard, Susanne Elling)
ISBN
9788741276809
Udgave
1. udgave, 3. oplag (2022)
Omfang
250 sider
Forlag
Hans Reitzel
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer