- Bog
Understøttende undervisning og læringsmiljøer : kritiske perspektiver og reflekteret praksis
(2016)
Serie
Belysning, analyse og diskussion af understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Findes i
2246-3259
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.12
Beskrivelse
Indhold: Understøttende undervisning - inspirerende rammer eller pædagogisk kuriosum? / Thomas Szulevicz og René Kristensen. Thomas Szulevicz: Understøttende undervisning - modsætningernes holdeplads?. Klaus Nielsen: Understøttende undervisning - anvendelse i praksis?. Understøttende undervisning i PISA-undersøgelsernes tidsalder / Jacob Klitmøller og Kaare Bro Wellnitz. Understøttende undervisning og cooperative learning / David W. Johnson og Roger T. Johnson. Sue Roffey: Circle solutions og understøttet læring. Davis Mitchell: Evidensbaserede undervisningsstrategier i inkluderende klasser. Susan Tetler: Understøttende aktiviteter i et inklusionsdidaktisk perspektiv. Janne Hedegaard Hansen: Flerfagligt samarbejde realiseret gennem co-teaching. James Nottingham: Fokus på fremskridt i understøttende undervisning. Vitaliserende perspektiver på understøttende miljøer i folkeskolen / Nanna D. Hedegaard og René Kristensen. Anne Linder: Livsduelighed og børns nysgerrighed. Thomas Engsig: Kollaborativ undervisning og tegn på god inklusion. Læringspotentialet i dramaturgisk fiktion / Martha Lagoni og Tatiana Chemi. Fysisk aktivitet i læringskontekster / Mette Rose Eriksen og Kirsten Bech Feddersen. René Kristensen: Dannelse i understøttende læringsmiljøer
ISBN
9788771601909
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2016)
Omfang
230 sider
Forlag
Dafolo
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Læsepædagogen, Årg. 64, nr. 4 (2016)
Lektørudtalelse
En nødvendig, velskrevet og god bog. Som en tyv om natten kom USU, så derfor er det nødvendigt med bud på analyse, refleksion og eksemplificering af læringspotentialet i USU. Bogen giver mange gode vinkler, og er velegnet som grundlag for diskussion og refleksion
Læs hele anmeldelsen