Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
1 cd, 1 tekstbilag
Sprog
dansk
Genre
dansk pop/rockfolkpoprock
Emnetal
78.794:5
Bidrag af
Indhold
Når jeg for vildPigen der kom ind fra vestDanmark ligger åbenLænges ind mod landWhistleblowerenDet smukkeste jeg fikEt folk, et menneskeHimmelbjergets engelBådene sejler over ØresundAf ord er vi kommetDanmarks killings fields
Beskrivelse
Indspillet marts-juli 2001 og februar-maj 2012
Forlag
Universal Music (Denmark)
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Ekstra bladet, 2012-11-16
"Som så ofte før er et album fra Lilholt spækket med gode intentioner, men som så ofte før er resultatet ikke godt nok. Det skyldes først og fremmest, at han atter ikke magter at klæde sangene klædeligt på i studiet, og symptomatisk er det de mest nøgne numre, 'Længes ind mod land' og 'Whistlebloweren', som fungerer bedst"
Politiken, 2012-12-20
"'Stilheden bag støjen' er et historieforelsket album, hvor døden lurer mellem rigtig mange linjer. Men sjældent som en sort eksistentiel slyngel, der truer forude. Døden optræder nærmere som en naturlig forlængelse af en Tom Buk-Swienty'sk fascination af krig, fædrelandsforsvar og ødelæggelse, der suger sin næring fra Lilholts egen interesse for historiske brændemærker som Anden Verdenskrig samt slaget ved Dybbøl"
Gaffa online, 2012-11-24
"Danmark ligger åben er en sympatisk hyldest til mangfoldigheden; opsangen fortsætter i Et folk, et menneske, hvor det dog desværre går helt galt med rap og klodsede rim. Men sympatisk er det unægteligt, at en kunstner som Lilholt vælger at bruge sin taletid på den her måde"
Gaffa online, 2012-11-24
Berlingske tidende, 2012-11-26
"Paradoksalt er det, at de sange på albummet, som bygger på de heftigste historier, formidles med den største tilbageholdenhed. Og dén behandling havde alle de andre numre bestemt også haft godt af. Men når albummet alligevel kommer i mål, skyldes det ikke mindst Lars Lilholts stemme, som kan være smuk på sin helt egen flossede facon. Rørende, sårbar, helt uden manérer.Og så fortrænger vi så hurtigt som muligt den stygge »Et folk, et menneske«, hvor han forsøger sig med rap"