- Bog
Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde : praksisudvikling på grundlag af integrativ selvpsykologi
(2012)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret (nogle i farver)
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: De teoretiske grundmodeller (Jan Tønnesvang: Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning - kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse) ; Samtale, trivsel, integration og udvikling (Poul Skaarup Jensen: Vi har forstået, og hvad så -? fra teoretisk tænkning til daglig praksis. Dialogmodel som grundlag for integration / Maria S. Ovesen, Hanne Pia Eriksen & Jan Tønnesvang. René Kristensen: Vitalisering af rettetheder - om pædagogiske interview som psykologiske ilt-udviklere i skolen. Peter Poulsen: Værdige samtaler i socialpsykiatrien. Anja Nielsen: Vitaliseringsmodellen i døvblindepædagogisk arbejde. Kognitiv livssamtale - eksemplificeret i forhold til unge / Jan Tønnesvang & Marianne Schøler. Peter Vig: Kvalificeret selvbestemmelse - et helhedsorienteret perspektiv på arbejdet med elevkompetencer i døgninstitutionssammenhæng) ; Organisation, iltning og ledelse (Nyt liv i enhedsskolen - om revitalisering af folkeskolen og ledelsesopgaven / Lars Wørtz & Gorm Sæderup. Kirsten Bro: Ledelse af skoleudvikling - med rettethedstænkning som bindeled mellem skolens kerneydelse og organisationsudvikling. Timo Klindt Bohni: Selvpsykologiske perspektiver på ledelse) ; Teori, praksis og sprogspil (Volker Bunzendahl: Sprogspillet om rettetheder og psykologisk ilt i og omkring skolen og andre pædagogiske sammenhænge. Dot Reinau: Mellem teori og praksis - koncepter eller profession?)
ISBN
9788771291148
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2012)
Omfang
333 sider
Forlag
Klim
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer