- Bog
Ressourcer i teori og praksis : en brugsbog for pædagoger
(2015)
Ud fra forskellige teoretiske tilgange til ressourceorientering som udgangspunkt for pædagogisk praksis gives en række bud på, hvordan man som pædagog kan arbejde med ressourcer i daginstitutioner
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emnetal
37.21
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Relationer og ressourcer (Carina Brøndum Leed: ICDP - en relations og ressourceorienteret tilgang til praksis i dagtilbud. Tom Ritchie: Ressourcer og anerkendelse. Jytte Birk Sørensen: Resiliens og mestring i et ressourceperspektiv). Kognition, forskellighed og ressourcer (Anne Maj Nielsen: Mange intelligenser i daginstitutionen. Lene Metner: KRAP - kognitiv, ressourcefokuseret og anerkendende pædagogik - i praksis i daginstitutionen. Kaj Struve: Neuropædagogik i daginstitutionen - et ressourceorienteret perspektiv. Anne Vibeke Fleischer: Kognitive tilgange og ressourcetænkning). Samarbejde og ressourcer (Alex Madsen: Det gode kollegiale samarbejde i daginstitutionen - et systemisk og ressourceorienteret perspektiv. Trine Ankerstjerne: Et ressourcesyn på forældresamarbejde). Sprog og kultur og ressourcer (Margit Mikkelsen: Ressourcer i et sprogpædagogisk perspektiv. Ressourcebegrebet i en interkulturel pædagogisk sammenhæng / Christian Horst og Üzeyir Tireli. Tom Ritchie: Ressourcer på et narrativt grundlag)
ISBN
9788778423559
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2015)
Omfang
233 sider
Forlag
Billesø & Baltzer
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer