Fra 1. november skal du betale gebyrer på ’Mit betalingsoverblik’: Læs mere her

26.10.21
Gebyrer skal fra 1. november betales på ’Mit betalingsoverblik’ hos Randers Kommune

 

 


 

Fra den 1. november skal du betale dine gebyrer og erstatninger hos Randers Kommune. Det betyder, at du ikke længere kan betale gebyrer hos os på Randers Bibliotek.

 

Hvis du afleverer for sent eller har en bortkommet bog, så vil du fremover få en regning i din e-Boks. Der kan i nogle tilfælde gå nogle dage, før du modtager regningen.

Regningen kan betales på ’Mit betalingsoverblik’. Begge steder skal du bruge dit NemID til at logge ind med. Her kan du betale regningen med kreditkort eller via MobilePay.

Hvis du er fritaget for digital post, så får du i stedet et girokort med posten.

Vær opmærksom på, at Randers Kommune kan opkræve et rykkergebyr, hvis du ikke betaler din regning i tide.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp kan du kontakte biblioteket på hovedbiblioteket@randersbib.dk og på telefon 87 10 68 00

Kan jeg betale gebyrer på biblioteket efter 1. november?

Nej, det kan du ikke. Du skal betale via ’Mit betalingsoverblik’ eller med et girokort i din netbank. På biblioteket hjælper vi gerne med guide dig, men du kan ikke længere betale gebyrer direkte på biblioteket eller i bogbussen.

Kan jeg betale via bibliotekets app eller på hjemmesiden?

Du kan ikke længere betale direkte i appen eller på hjemmesiden. Du vil dog blive guidet over til ’Mit Betalingsoverblik’ fra appen og fra hjemmesiden under ’Mine Sider’

Jeg kender ikke ’Mit betalingsoverblik’, hvor finder jeg det?

’Mit betalingsoverblik’ er det sted, hvor du kan se, hvad du skal betale til kommunen. Det er samme sted, der eksempelvis betales for institutionsplads, renovation osv.

’Mit betalingsoverblik’ er en ny funktion hos Randers Kommune. Her kan du betale med kreditkort og MobilePay.

Du kan til enhver tid også betaling din regning i din netbank.

Jeg ved, jeg har et gebyr, der skal betales, men jeg har ikke fået nogen besked?

Der kan gå op til 24 timer, før du kan betale din regning på ’Mit Betalingsoverblik’.

Jeg har fået et gebyr, men det stemmer ikke med det beløb, jeg kan se på ’Mit betalingsoverblik’

I bibliotekets app eller på randerbib.dk kan du se en saldo på det, du skylder på biblioteket. Men der kan være kommet et rykkergebyr, hvis ikke du har betalt i tide. Det fulde beløb, du skylder, kan du altid se på ’Mit betalingsoverblik’

Jeg har fået et gebyr for mit barns lån. Kan mit barn betale sin regning på biblioteket?

Nej, fremover vil forældre eller værger få regning på gebyret til sendt i eBoks, og regningen skal betales på ’Mit betalingsoverblik’ eller via netbank.

Jeg kan ikke finde ud af at betale min regning, hvad gør jeg?

Kontakt biblioteket på telefon 87 10 68 00 eller på hovedbiblioteket@randersbib.dk eller spørg personalet på biblioteket. Så vil vi guide dig til ’Mit betalingsoverblik’. Husk at have dit Nem-Id klar.

Hvorfor får jeg en rykker?

Det er nu Randers Kommune, som inddriver de mellemværende, som vores lånere har. I deres system er de afhængige af, at tingene bliver betalt til tiden, og derfor bliver der pålagt et rykkergebyr, hvis ikke der kan betales.