Om hvordan folkeskolen kan videreføres, og ambitioner og læringsniveau kan styrkes via en kvalificering af den darwinistiske skoleudvikling. Med bud på, hvad undervisningen, læreren, skolen og skoleledelsen skal bidrage med for at få alle elever med
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1
Bidrag af
Beskrivelse
Darwinistisk udvikling af undervisning og skole ; Skolen er kompleks og ustyrlig ; Viden om hvad der virker ; Undervisningen ; Læreren ; Skolen ; Ledelsen ; Otte didaktiske ambitioner
ISBN
9788741262406
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2016)
Omfang
174 sider
Forlag
Hans Reitzel
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2016-01-14
Fagbladet folkeskolen online, 2016-01-14Dansk kirketidende, Årg. 168, nr. 4 (2016)
Lektørudtalelse
Med forskningsmæssig belæg problematiseres der over måden hvorpå man forsøger at topstyre skolens undervisning, og dermed fratage den vigtigste aktør, læreren, autonomien over den undervisning der medfører de bedste læringsresultater. Bogen er meget velskrevet og formuleret i et lettilgængeligt sprog
Læs hele anmeldelsen