- Bog
Læreren som forsker : indføring i forskningsarbejde i skolen
(2014)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Forskning i skolens hverdag (Tom Tiller: At forske i skolens hverdag. Eli Moksnes Furu: Den lærerstuderende som aktionslærer i klasseværelset. May Britt Postholm: Den nærværende og forskende lærer. Matts Mattsson: Videnskabsteoretiske valg). Tre klassiske modeller (Oberservation : at indtage klasseværelset med sine egne sanser / Sidsel Germeten & Jarle Bakke. Hilde Solud: Interview som forskningsmetode i klasseværelsesforskning. Anne G. Danielsen: Opbygning af viden i skolen via kvantitative værktøjer - statistik og spørgeskema). Forskningsværktøjer i praksis (Cato R.P. Bjørndal: Videoobservation som forsknings- og udviklingsredskab i skolen. Tom Vidar Eilertsen: Eksemplets magt - casestudier som lærings- og forskningsredskab. Anne G. Danielsen: To praksisnære værktøjer : "lesson study" og PBL. Karin Rørnes: Dialogseminaret - knudepunkt og arena for FoU i læreruddannelsen. Odd Arne Thunberg: Læringscafé som metode. Gerd Støllen: Livshistorier : et biografisk perspektiv i pædagogisk forskning. Kristin Emilie W. Bjørndal: Pædagogisk designforskning - en forskningsstrategi til at fremme bedre undervisning og læring. Petri Salo: Metaforer om og for forskning og udvikling i skolen). Den nye læreruddannelsesvej (Læreren som forsker og den ny uddannelsesvej / Mary Brekke & Tom Tiller)
Originaltitel
Læreren som forsker
ISBN
9788771294132
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2014)
Omfang
324 sider
Forlag
Klim
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2014-10-06
Fagbladet folkeskolen online, 2014-10-06Dansk pædagogisk tidsskrift, 2016, nr. 1
Lektørudtalelse
Relevant udgivelse, som kan understøtte bestræbelserne på, at gøre læreruddannelse og grundskole mere forskningsbaseret og -orienteret
Læs hele anmeldelsen