Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Findes i
0109-7296
Sprog
flere sprog
Emneord
Emnetal
37.1
Beskrivelse
Indhold: Når kjeft ikke hjelper : klasselederens møte med problematferd. Torlaug Løkensgard Hoel: Klasseledelse gjennom klassekultur. Hilde Larsen Damsgaard: Kunsten å lede en klasse - å være en tydelig, forutsigbar og imøtekommende voksen. Niels Egelund: Klasseledelse ; Læreren og de urolige elever - hvad stiller man op?. René Kristensen: Klasseledelse i et relationelt perspektiv. Torill Moen: "Barna må mestre skoledagen" : en empirisk studie av klasseledelse. Poul Erik Jørgensen: Klasserumsstyring - i praksis. Klasseledelse og konflikthåndtering i praksis - om lærerens professionskompetence i praksisteoretiske perspektiver / af Ole Fessel og Annie Elmegaard. Bent B. Andresen: Udfordringer for læringsledelsen i skolen
ISBN
8790220382
Udgave
[1. oplag] (2006)
Omfang
144 sider
Forlag
Unge Pædagoger
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Folkeskolen, Årg. 123, nr. 37 (2006)
Folkeskolen, Årg. 123, nr. 37 (2006)Specialpædagogik, Årg. 26, nr. 6 (2006)
Lektørudtalelse
I foråret 2006 blev det vedtaget, at klasserumsledelse skal indgå som en del af de pædagogiske fag på læreruddannelsen. Der findes en del udmærket litteratur om emnet, og der er kommet virkelig mange nye udgivelser gennem de sidste år. Denne antologi er meget velegnet som grundbog samt appetitvækker i forbindelse med undervisning i klasse- og læringsledelse, da den giver en bred indfaldsvinkel og samtidig rummer indlæg fra mange af de førende forskere på området samt gode litteraturlister. Bogen indeholder både danske og norske bidrag, som præsenteres på deres originalsprog, hvilket betyder at de norske indlæg er skrevet på et letlæseligt og letforståeligt norsk. Målet er at hjælpe lærerne med at skabe rum for læring, så undervisningen ikke drukner i uro og forstyrrende adfærd. Men budskabet er samtidig, at det ikke kun handler om adfærdsregulering, men også om læring. Bogen er meget velegnet til undervisning på læreruddannelsen men udøvende lærere vil også have stor gavn af bogen, som indeholder mange gode redskaber og overvejelser om hvordan man kan skabe rum for læring. Som supplerende læsning kan anbefales Med åbne øjne (06/07) skrevet af en af bogens forfattere, Hvad er god undervisning (06/03) og Classroom behaviour (05/44)
Læs hele anmeldelsen