- Bog
Undervisningsdifferentiering i dansk : teori og praksis
(2018)
Serie
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emnetal
37.14896
Beskrivelse
Indhold: Generelt (Jens Hansen Lund: Undervisningsdifferentiering - hvorfor, hvad og hvordan? Martin Jørgensen: Et fagdidaktisk perspektiv på undervisningsdifferentiering. Johannes Fibiger: Under ombygning - stilladsering, modellering og mesterlære) ; Læsning (Inger Maibom: Læsning i 1.-6. klasse - metoder med et indbygget princip om differentiering. Helle Bundgaard Svendsen: Differentieret danskundervisning i læsning, 4.-10. klasse) ; Fremstilling (Charlotte F. Reusch: Barn på isflage : differentieret undervisning i fremstilling i 1.-6. klasse. Torben Sebro: Fremstilling, 4.-10. klasse. Undervisningsdifferentiering og filmproduktion i dansk / Christine Pilegaard Larsen og Thilde Emilie Møller) ; Fortolkning (Søren Fanø: Tekstarbejde, undervisningsdifferentiering og fortolkning på 1.-6. klassetrin. Marianne Oksbjerg: Litteratur er grundforskning i, hvad det vil sige at være menneske, og ikke tungetale, der skal oversættes) ; Kommunikation (Lisbet Hastrup Clausen: Tale, lytte, talelytte og lyttetale! : tekst, sprog og kommunikation i 1.-6. klasse. Johannes Fibiger: Medieret mundtlighed)
ISBN
9788792871916
Udgave
1. oplag (2018)
Omfang
220 sider
Forlag
Kvan
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2018-12-21
Fagbladet folkeskolen online, 2018-12-21Lektørudtalelse
En rigtig god bog om undervisningsdifferentiering. Bogens styrke er helt klart, at den behandler emnet i både teori og praksis. Samtidig er det en fordel, at indholdet er struktureret efter Fælles Måls Kompetenceområder, så man kan slå op og få relevant og konkret inspiration
Læs hele anmeldelsen