Serie
Forskningsbaseret beskrivelse af motivationsbegrebets betydning for skoleelevers læringsudbytte. Behandling af problematikker som: selvopfattelse, tankesæt, mestring, selvtillid, ros, forventninger samt tillært hjælpeløshed
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Hvad er motivation ; Motivation som et samspil mellem elev og omgivelser ; Motivation, mestring og tro på sig selv ; Motivation og ros ; Elevernes fortolkning af succes og nederlag ; Forventninger til eleverne ; Opsummerende punkter og praktiske implikationer for skolen
ISBN
9788771602913
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2016)
Omfang
67 sider
Forlag
Dafolo
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Som i de øvrige titler i serien er der tale om en let tilgængelig men forskningsinformeret beskrivelse af et pædagogisk emneområde
Læs hele anmeldelsen