En indføring i oplevelsesøkonomi, der behandler de dominerende teorier og værktøjer i alle led af værdikæden og belyser oplevelsesøkonomiens potentialer og mangfoldighed med eksempler og cases fra forskellige brancher
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
60.1
Bidrag af
Beskrivelse
Indholdsfortegnelse: Introduktion (Fra råvareøkonomi til oplevelsesøkonomi ; By- og destinationsudvikling ; Oplevelseshybrider ; Hvad er en god oplevelse? ; Oplevelsesværdi ; Tilgange til oplevelsesøkonomi) ; Oplevelsesøkonomiens grundtrin (De fire oplevelsesdomæner ; Oplevelsen set over tid ; Fra oplevelsesøkonomi til transformationsøkonomi ; Den nye oplevelsesøkonomi ; Case: Heart (Herning Museum of Contemporary Art)) ; Forbrugeren i oplevelsesøkonomien (Oplevelsens psykologiske struktur ; Det neurofysiologiske niveau ; Case: Fluefiskeri ; Forbrugertendenser ; Den moderne og postmoderne forbruger ; Den hypermoderne forbruger) ; Design af oplevelser (Tematisering ; Case: Hard Rock Cafe ; Signaler og de fem sanser ; Sanseinvolvering ; Oplevelseshjulet) ; Autenticitet (Autenticitetens facetter ; Autenticitetsparadokset ; Autenticitetsmatricen ; De fem autenticitetskategorier) ; Oplevelsesrummet (Kundernes interaktion med personalet ; Kundernes interaktion med andre kunder ; Kundernes interaktion med oplevelsesrummet ; Ventetidens psykologi ; Touchpoints ; Typer af oplevelsesrum ; Storytelling ; Case :Læsø Saltsyderi) ; Events; Konceptudvikling og innovation (Innovation ; Værdikæden ; Oplevelsen i udvikling og produktion ; Oplevelsen i selve produktet og servicen ; Oplevelsen i salg og markedsføring ; Oplevelsen i service og add on ; Informationsteknologi ; Co-creation og individualisering ; Blue Ocean Strategy ; Kreative alliancer ; Case: Herregården Hverringe)
ISBN
9788761661470
Udgave
2. udgave, 3. oplag (2021)
Omfang
158 sider
Forlag
Systime
Målgruppe
gymnasieniveaufagligt niveaubørnematerialervoksenmaterialer