- Bog
Den inkluderende skole i et ledelsesperspektiv
(2009)
Serie
Om den inkluderende folkeskole med fokus på de ledelsesmæssige udfordringer
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.12
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Rasmus Alenkær: Prolog : inklusion i teori og praksis. Del 1 - Udviklingsledelse (Rasmus Alenkær: Projektledelse i den inkluderende skole : eksemplificeret med InkA-projektet. Leif Moos: Forandringsledelse i en kommunal skoleudvikling : på vej mod inklusion i praksis. Mel Ainscow: Lokale løsninger i lokale kontekster : udvikling og ledelse af mere inkluderende uddannelsessystemer). Del 2 - Det store perspektiv (Alan Dyson: Ledelse hinsides den inkluderende skole. Steen Hildebrandt: Mangfoldighed skal ledes : udvikling og udfoldelse af alle intelligenser - set i et samfundsmæssigt perspektiv). Del 3 - Inkluderende skoleledelse (Laust Poulsen: Ledelse af den inkluderende skole : en skippers beretning. Steve Rayner: Inklusionsledelse : ledelse af professionel praksis i læringsfællesskaber). Del 4 - Ledelse af arbejdet med og omkring eleverne (At lede læreprocesser! : med særlig opmærksomhed på inklusion / af Mads Hermansen i samarbejde med Thomas Bøker Lund. Bjarne Nielsen: Ledelse af arbejdet med problemadfærd. Jørn Nielsen: PPR's rolle i den inkluderende skole : et navneskift?)
ISBN
9788778877826
Udgave
1. udgave, 2. oplag (2011)
Omfang
230 sider
Forlag
Frydenlund
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Dansk pædagogisk tidsskrift, 2009, nr. 3
Pædagogisk psykologisk tidsskrift, Årg. 46, nr. 5 (2009)
Lektørudtalelse
En nyttig artikelsamling for alle i skolesystemerne med inklusion som anliggende med stof til overvejelse og til inspiration og med praktiske anvisninger til støtte for egne aktiviteter
Læs hele anmeldelsen