- Bog
Trendsociologi : en bog om overblik, fordybelse, indsigt og udsyn!
(2002)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
65.5
ISBN
8798632949
Udgave
1. udgave, 1. oplag
Omfang
374 sider
Forlag
P.E.J. gruppen
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Interessant bog fra P.E.J. gruppen som er kendt indenfor erhvervslivet og trendforskning. Med udgangspunkt i en samfundsanalyse der bl.a. inddrager forskellige teorier og teoretikere fra idehistorie, filosofi, sociologi, psykologi, marketing samt paradigmeteoretikere som Thomas S. Kuhn og Arthur Schopenhauer, søger bogen at afklare hvilke forandringer og trends vi i dag står overfor. Ud fra forskellige kategorier beskrives hvordan disse får betydning for vores livsstil, vores måde at handle og kommunikere på, samt mere konkret hvordan det udmønter sig i produkter og design. Første halvdel af bogen indeholder især teoretisk stof som kan hentes andre steder fra bl.a. hos Anthony Giddens. Bogen vil mange ting, men man får trods alt et overblik og en forståelse for begreber, trends og livsstilstyper og især afsnittet om postmodernisme er godt formidlet og forklaret. Overordnet betragtet er bogen inspirerende og informativ med forholdsvis bred appel. Handelsskole-elever, mest på HH-niveau, gymnasieelever fra 2. år og studerende ved højere læreranstalter, i forhold til marketing og sociologi, kan have særlig nytte af bogen. Bagerst findes et større afsnit med begrebsforklaringer i tilknytning til bogen
Læs hele anmeldelsen