- Bog
Hjerner på begynderstadiet : neuropædagogik
(1994)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
13.12
Bidrag af
Beskrivelse
På omslaget: Om psykisk udviklingshæmmede og småbørn med DAMP/MBD
ISBN
97887210002268721000220
Udgave
1. udgave, 9. oplag (2010)
Omfang
348 sider
Forlag
Borgen
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Børn & unge, Årg. 26, nr. 2 (1995)
Psykologisk pædagogisk rådgivning, Årg. 31, nr. 5/6 (1994)
Lektørudtalelse
Tiltalende og veltilrettelagt grundbog om hjernens funktion hos mennesker helt eller delvist påO til 6 års udviklingstrin, en 'lillesøster' til Udviklingsmuligheder for børn med hjerneskader,2. udgave (94/03) om de større børn. Brugen af sidstnævnte kan vejlede om forventningen til denne. Bogen er henvendt til praktikere, det vil sige pædagoger og andre fagfolk samt forældre, somønsker en fremstilling, som er lige så krævende som den er givende. Jeg tror, den vil blive brugt med flid, fordi forståelse er så afgørende en forudsætning for at kunne stille krav, som frigør ogikke binder, og for at kunne stille krav, som er såvel alderssvarende som lavere i forhold til det aktuelle funktionsområde. Omgang med børn med Minimal Brain Dysfunction og med Dysfunktion medhensyn til Afledelighed, Motorisk kontrol og Perception (DAMP) ('skæve børn' ) er integreret i bogen, og det har bibliotekerne savnet stof om på dette niveau. Bogen er meget tidssvarende ogveludstyret, kommer rundt omhjernens opbygning og funktion i det omfang, det endnu er kendt, udviklingspsykologi og en lang gennemgang af fejlfunktioner med forslag til imødegåelse, efterfulgt afet omfattende iagttagelsesskema med tilhørende behandlingsplan. Ordlister og register, samt flapper med centrale oversigter fuldender bogen. Henvisninger findes efter hvert kapitel. Opsætning ogdisposition forbilledlig
Læs hele anmeldelsen Lektørudtalelse
Tiltalende og veltilrettelagt grundbog om hjernens funktion hos mennesker helt eller delvist på 0 til 6 års udviklingstrin, en 'lillesøster' til Udviklingsmuligheder for børn med hjerneskader,2. udgave (94/03) om de større børn. Brugen af sidstnævnte kan vejlede om forventningen til denne. Bogen er henvendt til praktikere, det vil sige pædagoger og andre fagfolk samt forældre, somønsker en fremstilling, som er lige så krævende som den er givende. Jeg tror, den vil blive brugt med flid, fordi forståelse er så afgørende en forudsætning for at kunne stille krav, som frigør ogikke binder, og for at kunne stille krav, som er såvel alderssvarende som lavere i forhold til det aktuelle funktionsområde. Omgang med børn med Minimal Brain Dysfunction og med Dysfunktion medhensyn til Afledelighed, Motorisk kontrol og Perception (DAMP) ('skæve børn') er integreret i bogen, og det har bibliotekerne savnet stof om på dette niveau. Bogen er meget tidssvarende ogveludstyret, kommer rundt omhjernens opbygning og funktion i det omfang, det endnu er kendt, udviklingspsykologi og en lang gennemgang af fejlfunktioner med forslag til imødegåelse, efterfulgt afet omfattende iagttagelsesskema med tilhørende behandlingsplan. Ordlister og register, samt flapper med centrale oversigter fuldender bogen. Henvisninger findes efter hvert kapitel. Opsætning ogdisposition forbilledlig
Læs hele anmeldelsen