Serie
Pædagogisk rækkevidde : 8 ;
Behandling af de myter og forestillinger der karakteriserer forholdet mellem skole og køn. Begrebet kønsbevidst pædagogik introduceres og der gives bud på hvordan lærere kan arbejde kønsbevidst, når de planlægger undervisning, overvejer drenge- og pigegrupper eller vælger undervisningsmaterialer
Detaljer om materialet
Type
Ebog
Findes i
2446-3248
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.01
Bidrag af
Beskrivelse
Kan downloades i følgende formater: EPUB og PDF
ISBN
97887718453969788771845389
Omfang
67 sider
Forlag
Aarhus UniversitetsforlagDanmarks LærerforeningFrie Skolers Lærerforening
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
En rigtig god ide at komme med bud på hvordan man fx kan arbejde kønsbevidst når undervisningen tilrettelægges dette fx i natur/teknik-undervisningen. Et væsentligt budskab er at kompetente lærere med en kønsbevidst tilgang tilrettelægger undervisningen ud fra børnenes behov fremfor deres køn - udfordringen er, at der er mange stereotype forestillinger om drenge og piger. Bogen er velskrevet med kapitelinddeling og mange afsnit - og så er der et eller andet positivt over at bogen ikke er større, end at den kan ligge i en hvilken som helst lomme
Læs hele anmeldelsen Forlagets beskrivelse
Forlagets beskrivelse af: Kønsbevidst pædagogik af Tekla Canger
Køn er ikke bare biologi, men også kultur og vaner, som vi selv skaber...
Læs hele anmeldelsen