- Bog
Literacy og sproglig diversitet
(2013)
Serie
Asterisk : 8 ;
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret (nogle i farver)
Findes i
1904-2698
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
89.011
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Helle Pia Laursen: Biliteracy og skriftsprogstilegnelse : literacypraksisser i de første skoleår. Charmian Kenner: Becoming biliterate : how children learn about different writing systems. Winnie Østergaard: Alverdens alfabeter : at få øje på det alfabetiske princip via tværsprogligt arbejde ; "Jeg bruger afkode" : læseforståelse og læsestrategier i et tværsprogligt perspektiv. Line Møller Daugaard: Læseoplevelser på flere sprog : et metalingvistisk mulighedsrum ; 2. klasse som meteorologer : interaktion med vejrtekster. Uffe Ladegaard: Når tosprogede børn giver betydningen form : udviklingen fra børnestavning til konventionel skrift ; Børns muligheder for selvudfoldelse i faglig skrivning : skriveridentiteter i det flersprogede klasserum. Ulla Lundqvist: Procesbeskrivelse og nominalisering : faglig læsning og skrivning i indskolingen ; Etnografi og skriftsprogstilegnelse : undersøgende skriftsprogspraksisser i den første skrive- og læseundervisning. Birgit Orluf: Hvad skal vi lege? : produktion af legeinstruktioner i 3. klasse ; Sprog på kroppen : undervisning i idiomer og sammensatte substantiver i indskolingen. Monica Axelsson: Flerspråkiga barn utvecklar litteracitet : att läsa och skriva på flera språk
ISBN
9788771240559
Udgave
2. oplag (2016)
Omfang
276 sider
Forlag
Aarhus Universitetsforlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer