Bogen gennemgår, hvad der kendetegner børn med ADHD, autisme og præmature børn, og sammenholder det med børns normale udvikling. På den måde kan forældre, pædagoger og lærere få bedre forudsætninger for at afgøre, hvornår der skal stilles en diagnose, og hvornår der skal opdrages
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret (nogle i farver)
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
61.645
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Skjulte senfølger eller overbeskyttet opvækst ; Gener er ikke skæbne ; ADHD - en rummelig diagnose ; Dilemmaer om præmature børn ; Flere børn på autismespektret ; Inklusion af børn med mange slags hjerner ; Optimale udviklingsbetingelser for viden og færdigheder ; Hjerneleksikon ; Diagnosemanualer : ICD-10 og DSM-IV
ISBN
9788757018004
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2017)
Omfang
235 sider
Forlag
Gyldendal
Målgruppe
fagligt niveaualment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
En anvendelig bog både for forældre til børn med en diagnose, og for pædagoger og lærer som skal skelne mellem om et barn har en diagnose eller trænger til opdragelse. Den indeholder forklarende illustrationer og tips
Læs hele anmeldelsen