- Bog
Leg - og hvordan børn leger og lærer med hele kroppen
(2019)
Serie
0-14 : 2020 1 ;
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Findes i
0906-5873
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.21
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Legen er en gennemgående urkraft hos børn - og de skal have mange muligheder for at bruge denne kraft! / Af Susanne Brorson Nielsen og Kjeld Gam Sørensen. Anders Lennert Andersen: Vi tager legen under lup. Margareta Öhman: For barnet er det legen i sig selv, der er vigtig! - og hvad gør du så, når barnet leger?. Ditte Winther-Lindqvist: Forslag til personalets grundprincipper for leg. Ann-Elisabeth Knudsen: Alle typer af lege er vigtige for et barns hjerneudvikling. Helle Kirud: Legepatruljen - ældre børn fra skolen leger med børn i børnehaven. 65+ borgere melder sig frivilligt til at lege med de små i børnehaven / Af Helle Kirud med bidrag fra Ingrid Jensen og Susanne Larsen. Det vigtigste for legen er, at vi voksne ser, hvor barnet er og kan følge det / Samtale med Dorte Rindom Jeppesen og Hanne Kristensen. Legegrupper er et middel til at undgå, at nogle børn udelukkes fra legen! / Af Lisa Fohlin, Niclas Fohlin og Jennie Wilson. Observationer af børn i leg : øger kendskabet til børnene - til lege - til børnenes legekultur / Af Suzanne Krogh og Søren Smidt. Line Buer Bjerre: Giv legen et eftersyn - med basis i legetyper. Vi (leger), at vi tager på skovtur / Af Marie Kirstine Hvolris og Ida Lund-Andersen. Vi undrede os over, at flere af vores børn havde svært ved at lege selv eller med en ven eller to / Af Ea Johansen og Pernille Frøkjær-Jensen. Søs Bayer: Legens tidslinje. Mikkel Vinding: Legekunst ; At udforske mod med både hoved og krop. Jane Rubæk: Bevægelseslege bygger bro mellem børnehave og skole. Sara Winding Lorenzen: Rytmik - et legende og lærerigt fællesskab
Omfang
92 sider
Forlag
Dansk Pædagogisk Forum
Målgruppe
fagligt niveaualment niveauvoksenmaterialer