- Bog
Den hybride skole : læring og didaktisk design, når det digitale er allestedsnærværende
Af Birgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen (2019)
Et bud på hvordan skolen skal uddanne elever, som lever i en sammensmeltet fælleskultur, hvor det fysiske og det digitale ikke er adskilt, men opfattes som flydende rum - hybride rum. Samtidig med at undervisere mv. primært lever i det som forfatterne kalder før-fælleskulturen
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.134
Bidrag af
ISBN
9788772042367
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2019)
Omfang
233 sider
Forlag
Klim
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2019-09-09
Fagbladet folkeskolen online, 2019-09-09Lektørudtalelse
En vigtig og nødvendig bog, der nogle steder er noget teoretisk - men alligevel har ganske mange eksempler på praksisser fx i kapitlet der omhandler, hvordan projekter udfolder sig i praksis, når eleverne positioneres som didaktiske designere, altså projekter med digital produktion. Kapitlet der fokuserer på en skolekultur hvor det lader sig gøre at praktisere videnledelse og videndeling er meget interessant
Læs hele anmeldelsen